morir

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

jag ska ta mitt liv

Av En Flicka - 7 oktober 2012 16:04

jag orkar inte mer

jag har gett upp hoppet

 

om allt.

 

Du var den enda som fick mig att stå kvar

en låt till dig

 



mamma jag vet hur det måste kännas

du vet inte vad jag ska göra, du sitter bredvid mig medans jag skriver det här

men jag kan inte ta mer

jag vill inte leva mer

om du verkligen bryr dig så måste du förstå 

att jag inte orkar 

att jag kommer bli lyckligare om jag försvinner

alla kommer bli lyckligare 


hoppas att du kan komma över det

 
 
Emm

Emm

7 oktober 2012 16:16

Kämpa vidare. Jag har suttit i samma sits och vet att dessa ord inte hjälper men det kommer bli bättre, försöka kämpa lite till. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

En Flicka

7 oktober 2012 16:24

hur länge ska jag behöva kämpa

 
HeyTezz

HeyTezz

7 oktober 2012 17:44

tills tiden är inne... att kämpa är svårast när man inte helhjärtat vill. Du ser en bättre värld och framtid i att gå bort verkar det som... kampen blir lättare när du bestämmt dig för att fixa det. för att överleva. Under min första depression skar jag mig sjjälv för att kunna andas. smärtorna som andra gav mig kvävde mig. Andra depressionen ville jag inte skära mig. jag promenerade 1.8 mil om dagen under två månader. gick ner 1 kg i veckan. tack vare det fick jag ut känslorna och tankarna utan att skada mig. Finn ditt sätt att kämpa. Men bestäm dig för att kämpa. Inga om eller men. Klara det.

http://Hey_tezz

 
Julia

Julia

7 oktober 2012 17:49

Du måste kämpa vidare.
Jag har känt precis likadant & tänkte ofta hoppa ut genom någon fönster elr något.
Men tankarna om att det säkert skulle bli bättre & om att jag dog kanske jag gick miste om något höll mig kvar.
Nu efter 7 månader är jag så glad att jag inte gjorde det.
Mitt liv är ljust igen & du borde också kämpa för det.

Ingen kommer behöva leva dåligt förevigt det kommer bli bra, du måste bara kämpa vidare.

Lycka till ! ;D

/ Julia

http://juliias-liv.bloggplatsen.se

En Flicka

7 oktober 2012 19:15

tack för att du tog dej tid att kommentera

 
C

C

7 oktober 2012 17:57

Du är så ung, försök bryta mönster.
Många älskar dig!

http://bokprinsessan.bloggplatsen.se

En Flicka

7 oktober 2012 18:51

tack

 
Smajlis

Smajlis

7 oktober 2012 17:58

Ta inte livet! <3 :(
Jag vet hur mycket skit som finns, men försök att se det från den ljusa sidan!
Om du dör, kommerdu alldrig mer få en kram får den du älskar, alldrig mer få höra orden "Jag älskar dig!".
Tänk på hur mycket de som älskar dig kommer sakna dig, vilken smärta det blir för dem.
Hoppas att jag hjälpte dig! <3

http://-

En Flicka

7 oktober 2012 18:51

jag hör aldrig dem orden
oh kommer antagligen inte få heller.

jag har bara förlorat allt

 
Ingen bild

Ellinor

7 oktober 2012 18:03

Det ordnar sig gumman. Finns massor att leva för!

En Flicka

7 oktober 2012 18:49

ne det finns det inte
kanske i ditt liv men inte mitt

 
Me

Me

7 oktober 2012 18:08

Jag kanske inte känner dig. Jag kanske inte kan hjälpa. Jag kanske inte vet hur jobbigt du har det. Men jag vet att det finns många som vill ha dig kvar. För dig kanske detta bara är tomma ord men jag vill inte att du dör.

Jag har själv funderat på att ta mitt liv många gånger. Varje gång har jag fått ärr för livet. På armarna och på benen. Så småning om även på magen. Jag har inte bara skärt mig utan ochså brännt mig.

Nu har jag förökt att lova både mig själv och min pojkvän att sluta. Det är svårt!! Om jag slutar helt kommer jag antagligen börja göra nåt annat. Kanske börjar jag röka? Eller så svälter jag mig själv i hopp om att dö. Jag har redan börjat svälta mig själv. de senaste 6 dagarna har jag gått ner 2 kg. Jag var redan lite undervikt när jag började.

Men nog om mig för allt kommer bli bra. Allt kommer ordna sig. Ge bara inte upp. Men om du vill att allt ska bli bra måste du kämpa. Inte mot dig själv, utan kämpa mot döden. Ingen vet hur länge du måste kämpa. det kan vara 1 år, det kan vara halva livet.

Meningen med livet är överlevnad. Glöm inte det och fortsätt leva.

Om du vill så finns jag här för dig. Om du inte vill kommer jag ändå finnas om du behöver hjälp av nån som kan förstå. Jag kan ju knappast förstå allt men jag vill värkligen hjälpa dig.

Detta kommer antagligen inte hjälpa dig men vi älskar dig.

http://forlat-for-att-jag-finns.bloggplatsen.se

En Flicka

7 oktober 2012 18:47

tack, men vet inte hur länge jag kommer klara att kämpa

 
Anna

Anna

7 oktober 2012 18:29

Tankar med värme och kärlek till dig! <3

http://annagillner.bloggplatsen.se

En Flicka

7 oktober 2012 18:35

tack, betyder mycket

 
Ingen bild

Elin

7 oktober 2012 19:29

Åh, första gången jag läser din blogg, men känner direkt att jag måste erbjuda ett stöd. Vet själv hur ångest, självmordstankar och sjukt mycket mer känns. Har du kik? Du får gärna skriva en rad till onceupon_atime. Jag bryr mig, kram <3

 
Ingen bild

Sussi

7 oktober 2012 19:43

Hej vännen! Jag har läst lite i dina blogginlägg och jag måste säga att du verkar vara en himla go tjej. Jag vill hemskt gärna fortsätta läsa din blogg.
När det gäller ditt sista inlägg hoppas jag min styrkekram till dig hjälper lite. Kanske ska du senare jobba med att hjälpa människor som har det svårt, för du vet vad du pratar om. Bara det att du bloggar om det tror jag hjälper andra. Många varma styrkekramar till dig. Du behövs. <3

 
Elin

Elin

7 oktober 2012 19:44

Kämpa vidare!!♥
Du måste fortsätta leva, även fast jag vet att det är svårt..
Jag vet hur det känns, men det blir inte bättre av att man tar sitt liv.. Jag finns hos dig om du vill prata, även fast vi inte känner varann!♥ Men jag VET att du klarar det, KÄMPA PÅ!
Kram.

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

thepinkroses

7 oktober 2012 19:46

Hej!!!
Jag hittade din blogg och läste lite :) jag ser att vi har nåt gemensam hehe jag har också add, och känner igen exakt samma sak som du men vilket som inte finns kvar längre för jag vet att allt har sina meningar/anledningar här i livet. Jag känner inte dig NEJ och vet inte så mycket om dig Nej MEN en sak vet jag att du finns på denna planet för en orsak, det gäller alla och tro mig jag får kämpa varje dag än idag men tack och lov så jobbade jag själv bort dom hemska tankarna som jag hade, för inget löser sig tro mig :) men det är sant, jag förstår exakt smärtan lidandet du har inom dig och tankar och så men frågan är nu? Vill du mår så, vad vill du alltså du ställer frågan till dig själv och tror på dig och tro på det du kan och så vidare för det gjorde jag. Under alla min år mina 25 år så har jag kämpat stått på mig och massa saker och jag märkte sen under åren att jag var en riktig stark person som kämpade stod på mig och såg sen att saker och ting löste sig.....
Från negativ till positiv :)
Du kan om du vill följa mitt liv, det är väldigt många som följer mig för jag smittar min positiva omtänksam energi som folk uppskattar
http://thepinkroses.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

thepinkroses

7 oktober 2012 19:53

Jag tror på dig och jag tror att du är lika stark som mig, och låt inte smärtan ta över för du är starkare än vad du anar och tror det vet jag :) för jag tror och känner det.....
För jag uppskattar när folk tror på mig, och jag på dom och om jag inte hade brytt mig nu som ALLA andra gör nu så hade vi inte brytt oss alls i huvud taget så jag vill nu att du tror på mig och alla dom andra som skriver att vi tror på dig vi bryr oss och tror på saker och ting ......

 
Sofia

Sofia

7 oktober 2012 20:00

Gör det inte!! Den här svåra och jobbiga tiden kommer gå över. Umgås med de som gör dig som gladast, lyckligast och de som verkligen får dig att skratta. Tänk på alla bra minnen och försök glömma de dåliga.

Jag vet inte hur gammal du är men när jag gick i kanske 8an trodde alla att jag var den gladaste tjejen. Visst var jag ofta glad men jag somnade ofta gråtandes. Jag orkade inte med mitt liv ibland, men tanken på att ta mitt liv och lämna kvar de jag älskar mest klarade jag inte av. Så jag valde att kämpa vidare, fick nya vänner på gymnasiet och är nu så otroligt glad att jag inte gjorde något.
Man ändras som människa när man träffar nytt folk. Om du ska börja gymnasiet snart kan du försöka ändra allt och börja om på nytt.
Var framåt och pratglad med nya vänner, ändra frisyr och hårfärg om du inte är nöjd med det, köp nya fina "glada" kläder. Nu menar jag inte att det är något fel med dig, men det kan hjälpa mycket bara det, att förändra saker. Så gjorde jag och förut var jag ganska blyg men det förstärkte mitt självförtroende väldigt mycket när jag började bry mig om mig själv.
Sen kan du ju alltid börja träna om du inte gör det, gymma eller något, där kan du ta ut all din ilska. Jag spelade fotboll förut och jag glömde allt det dåliga när jag var ute på planen. Så gör något som du mår bra av! Försök glömma det dåliga, prata med någon vän, släkting, någon i familjen eller så slänger du in en kommentar i min blogg så kan du snacka med mig. Då ska jag försöka göra allt jag kan för att få dig att må bättre och inte vilja ta livet av dig!

Hoppas du tänker om nu när du läser detta, ha det så bra! Kram

http://sofiiaa.bloggplatsen.se

 
anonym

anonym

7 oktober 2012 20:05

Hej!!! Ta inte ditt liv. Det finns hjälp att få och det kommer bättre stunder. Du skriver att du inte har något att leva för, och så är det okej att känna. Jag gör det själv varje dag. Men samtidigt vet vi inte vad som kommer att hända. Du kan ha ett underbart liv framför dig med massa härliga stunder och underbara människor. Men det får du aldrig veta om du inte stannar kvar och ser efter. Du skriver att du vill ta ditt liv och då antar jag att du är på den djupaste botten och jag tror att som du känner nu är det värsta du kan må. Vilket betyder att det bara kan bli bättre. Det tar tid att komma ur sånna här saker och det finns hjälp att få. Våga utmana livet och besegra det mörka, våga låta livet bli något annat än vad det är just nu. Kämpa och vinn! Du kan själv styra ganska mycket i livet och jag tycker att du är skyldig att ta hand om dig själv och se till att du får leva ett bra liv. Du är värdefull och har massa möjligheter. Om du är ensam utan personer som du älskar som kan jag bara säga att det finns massa människor där ute som kan bli goda vänner eller en partner. Ta hand om dig!

http://minvisning.bloggplatsen.se

 
johan

johan

7 oktober 2012 20:15

jag vill att du ska leva vidare. jag bryr mig! kämpa vidare! jag vet av erfarenhet att det är bäst att söka hjälp. jag sökte hjälp och fick hjälp. så idag så har jag vänner, jobb och allt är bra. snälla sök hjälp! om det är så illa att det är risk för att du tar livet av dig ikväll så ring 112 och be de hämta dig. då får du den hjälp som du behöver. kan du söka den hjälpen? för kommentatorernas skull?

http://www.livetsomdrang.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bea

7 oktober 2012 21:10

Hej min vän!
Jag vet precis hur du känner dig. Jag är vuxen, men jag har levt med depressioner emellanåt och många gånger tänkt ta mitt liv. Äter antidepressiva nu, de hjälper en del. ;)
Men det är en kamp många gånger, för oss, som har sett det här svarta.

Men vet du vad... När det är som svartast brukar det vända. Då, när man tror att man inte ska orka ta ett steg till, lättar det ofta.
Det finns inget häftigare än när man ser den där lilla gnuttan ljus- och känner att "livet, det är för mig med!!!" :-)
JAG- och DU förtjänar också att må bra.

Du kommar att skratta igen- jag lovar!!! I've been there- many times, men jag är glad att depressionerna aldrig har segrat!!

Jag brukar tänka att "Gud ger sina hårdaste slag till sina starkaste soldater". Man behöver inte vara kristen, men j-ar-i-mej!!! Vi ska kämpa vidare!

Hör av dig med en kommentar på min blogg, så ska jag finnas hos dig o stötta! :)
Kram Bea

 
Den positiva

Den positiva

8 oktober 2012 11:02

Vet hur det kan kännas och det blir faktiskt BÄTTRE till slut./ Ser att Du skapade bloggen på någons födelsedag också...

http://humanisten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av En Flicka - 22 november 2012 15:31

heej   vet inte riktigt hur jag ska kunna fokusera när jag är i den här sitvationen... finns vell saker som jag vill uppleva i framtiden men inget som jag känner att jag behöver uppleva. jag ger hellre upp och slipper att kämpa mer...   m...

Av En Flicka - 24 oktober 2012 14:17

jag har ångest attacker jag orkar inte mer allt jag gör blir fel och allt jag säger tar folk konstigt   hela jag är misslyckad om en månad ska jag göra det men vet inte om jag ska ta tåget eller om jag ska hänga mig. ...

Av En Flicka - 7 oktober 2012 21:11

tack till alla som bryr sig !   betyder verkligen massor! men har inte orkat svara på alla, vet inte vad jag ska svara riktigt heller men jag har läst dem och är tacksam för erat stöd !   kram / en flicka ...

Av En Flicka - 29 september 2012 17:27

Jag bara känner att jag är så arg hela tiden ! när jag är arg så vet jag inte vart jag ska ta vägen jag kommer lyckas slå till någon snart ! jag vet inte vad jag ska ta mig till !   Nu är mamma och jag hos mormor... älskar henne men när h...

Av En Flicka - 19 september 2012 15:05

Tänker på jeppe men han var ett svin jag var för blind för att inse det bara jag var och är fortfarande kär i pöjken. Jag anmälde min pappa eller jag berättade för min lärare vad han hade gjort men jag sa idag till Soc att jag tänker inte gen...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards