morir

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

vad borde jag göra

Av En Flicka - 9 september 2012 15:46

hej.

igår tänkte jag ta mitt liv


vi var ute, jag och min pojkvän

När han och hans kompis skulle åka hem så skulle jag ta livet av mig

men han vägrade åka

han ville inte lämna mig 11 på kvällen själv.

Jag bad hans vän att åka ett varv och då sa jag till Jesper att om inte du

hade varit här nu

så hade jag tagit mitt liv.


han höll om mej oh sa, jag förstod att det var nått som var fel

han vägrade åka och han kunde inte stanna med mej hela natten

Jag älskar honom verkligen

men jag vet inte om jag kan ta mina problem på honom.

vad borde jag göra ?


kram miss-sad

 
 
Ingen bild

Savannah

9 september 2012 16:18

Några frågor innan du gör något så drastiskt.

Vad är det som får dig att vilja ta livet av dig själv?
Är det som gör att du vill ta livet av dig verkligen värre än döden?
Tror du att någonting alls kommer att bli bättre om du tar livet av dig?
Är du beredd på att orsaka oerhört mycket smärta för dina föräldrar, din pojkvän och andra i din omgivning som älskar dig?
Har du alls funderat på vad är det som händer med din själ när du är död?
Tänk om det faktiskt finns ett himmel och ett helvete. Var tror du att du hamnar då?
Tänk om den smärtan då du är död är miljoner gånger värre och som dessutom aldrig tar slut.

Du Är välkommen att besöka mina bloggar. Jag har flera.
Vakna-nu.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

marsland.bloggplatsen.se

11 september 2012 21:41

Hej,

Du kommer, om du bara håller ut, snart se tillbaka till denna period i ditt liv som något som du har bearbetat och faktiskt blivit starkare av. Att ta livet av dig är långt ifrån en lösning, det är att ge upp. Det ska man aldrig göra, det finns hjälp att få. Du har din mamma och din pojkvän och din vän som du kan tala med. Det finns inget som blir bättre av att avsluta sitt liv innan det är ens tid.
Du kommer missa så många fina stunder om du gör det. Du kommer missa ditt egna bröllop, första gången du möter ditt barns blick, första gången som du känner att du äntligen hittat din plats. Du kommer få ett underbart liv om du bara ger dig chansen. Och om du är religiös så ska du tänka på att Gud låter aldrig en människa gå igenom mer än vad hon klarar av. Du klarar av detta, det finns liksom ingen annan lösning, Det enda du kan göra är att ta dig igenom det. Prata, skriv av dig, gråt, skrik, sök professionell hjälp, gör vad som krävs, för när du kommer ut på andra sidan och mår ganska bra så kommer du förstå vad jag menar..
Livet är så fint, det är plågsamt, det ska det vara för man utvecklas av det och du är stark vilket märks då du faktiskt har tagit ett första steg mot att bearbeta det du behöver bearbeta eftersom du börjat skriva om det. Det är en början, fortsätt så!!!
Jag tror på dig, precis som alla andra säkert gör när de läser detta!

En Flicka

11 september 2012 21:51

tack betyder otroligt mycket att du tror på mig, jag försöker och försöker för jag vill verkligen inte skada min mamma oh hon är mitt allt ! kram

 
Matilda

Matilda

12 september 2012 17:22

Mordbloggar du elr? Jajja vf ska du ta livet av dig om du skriver att du älskar dina föreldrar och din pöjjk?

http://chockladsims.bloggplatsen.se

En Flicka

12 september 2012 19:48

läs allt så förstår du
oh vad är mordbloggar?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av En Flicka - 22 november 2012 15:31

heej   vet inte riktigt hur jag ska kunna fokusera när jag är i den här sitvationen... finns vell saker som jag vill uppleva i framtiden men inget som jag känner att jag behöver uppleva. jag ger hellre upp och slipper att kämpa mer...   m...

Av En Flicka - 24 oktober 2012 14:17

jag har ångest attacker jag orkar inte mer allt jag gör blir fel och allt jag säger tar folk konstigt   hela jag är misslyckad om en månad ska jag göra det men vet inte om jag ska ta tåget eller om jag ska hänga mig. ...

Av En Flicka - 7 oktober 2012 21:11

tack till alla som bryr sig !   betyder verkligen massor! men har inte orkat svara på alla, vet inte vad jag ska svara riktigt heller men jag har läst dem och är tacksam för erat stöd !   kram / en flicka ...

Av En Flicka - 7 oktober 2012 16:04

jag orkar inte mer jag har gett upp hoppet   om allt.   Du var den enda som fick mig att stå kvar en låt till dig       mamma jag vet hur det måste kännas du vet inte vad jag ska göra, du sitter bredvid mig medans jag skriver...

Av En Flicka - 29 september 2012 17:27

Jag bara känner att jag är så arg hela tiden ! när jag är arg så vet jag inte vart jag ska ta vägen jag kommer lyckas slå till någon snart ! jag vet inte vad jag ska ta mig till !   Nu är mamma och jag hos mormor... älskar henne men när h...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards